Monday, April 4, 2011

kau pergi jua tuk selamanya..

emm..dipagi ari isnin sebelum tido biela tetiba je ase rindu sangat pada dia..dan biela ase nak citer tentang dia...kerana biela teramat-amat rindu pada dia...okla biela teruskan citer ye....sebenarnya biela kenal dia dah lama cuma xrapatla..tapi bila kitaorng form 3 barula kitaorng rapat dan dapat lak duk satu dorm dalam asrama masa tu lagila bertambah rapat...ishh..lupa lak nak kenalkan sape dia..dia??nie kan..dia ialah atikah rashid my bff time form 3...saat bersama dia best sesangt walaupun adalah gak terasa ati ngn dia tapi i luv u...miss u very much..bila ingtkan kisah dulu-dulu bersaima tikah (angah)biela pnggl ..bila naik je form 4 kitaorng berpecah angah kelas lain dan biela kls lain....masa tula biela semakin renggang dengan angah....semakin hari semakin renggng ...apatah lagi bila naik form 5 lagila tapi bila selisih or jmpa kitaorng tetap tegur...tapi pada cuti bulan 5 thn lalu time tu biela sibuk dengn kels tmbhn sekolh bayar...so xdptla nak ikut perkmbngn dia..hnggala satu hari tu biela dapat tau angah sakit...tu pon biela dapat tau dari kawan biela iaitu aizah yg jugak rapat dgn dia kerana kami bertiga adalah kawan dari kecil lagi dan berjiran...tu pon aizah tau dari adik dia yg jugak sekelas dengn adik angah ...masa biela dan aizah tau angah sakit kitaorng rancngla nak jenguk ,ziarah angah tapi sebelum sempat kitaorng ziarah dia...biela dapat mesej aizah pada pukul dua pagi xsilap bielala yg menyatakan angah telah pergi buat selama-lamanya...ya,Allah...mula-mula biela baca rasa xpercaya je..biela terus bangun dan dail no aizah tuk kepastian...setelah aizah angkat dan aizah mengatakan mmg betul..biela terus letak dan biela menjadi kaku sebentarsambil mengucapkan innalilahiwainhirajiun...tanpa biela sedari air mata biela dah pon mengalir menanti tuk pecah sahaja dan biela pon nangis...

Ya,Allah kenapa angah peri sebelum sempat aku melihatnya dulu...
ya,Allah kenapa kau menganbilnya ketika dia sedng ingin membalas jas orng tuanya...
ya ,Allah sesungguhnya aku xsggp kehilngnnya pada saat ku memerlukanya kerana diala teman ketawaku dulu dan sedih ku juga..tapi sesungguhnya engkau lebih menyayanginya ...

biela nangis dan terus menangis ..saat itu hilang dah rasa mengantuk...kerana xtertahan biela keluar bilik dan memberitahu abah dan umie...tentang nie...sesungguhnya umie dan abah terkejut ..setelah itu azan subuh berkumandangbiela pon terus bangun dan mandi serta smbhyg subuh dan setelah itu biela baca yassin tuk sedekahkan tuk arwah...sambil teresak-esk biela baca...pada hari itu juga biela xg sekolah....biela ingn berada disampng arwah sebelum arwah dikebumikan...biela dan aizah serta rakan-rakan yg lain lbh awal dari orng lain kerumah arwah dimana arwah dikapankan..masa kitaorng sampai sana rasa sendu duka yg mengiringi kami bila masuk je dalam umah tu mak rawah terus terpa kami dan dia terus memeluk biela kerana biela juga boleh dikatakan rapat dgn mak angah..mungkin juga dia memerlukan semngt dari biela..saat itu air mata kami terus keluar tanpa dipinta....saat itu kami x mampu tuk berkata-kat hnya mata kami sahja yg mampu brkata-kata saat itu tuk bertnya mana angah sekarang ..setelah ditunjkkan tmpatnya kitaorng terus duduk disisi arwah..tanpa dipinta sekali lagi kami menangis dan ku pohon pada mak arwah tuk membuka muka stelah ku membuka tangisanku semakn kuat...ya,Allah...sesungguhya engkau maha berkuasa....

yang paling biela sedih sekali ,masa angah sakit biela xtau dan biela tau pada saat-sat dia dah kritikal dan lebih menyedihkan angah p ergi pada bulan kelahiran biela iaitu bulan jun 2010 dan juga 6hari sebelum menyambt kelahiran biela..subahanaAllah besar sungguh ujianMU padaku ....dan juga pada tahun ini kitaorng  bakal mnghadapi exam besar iaitu SPM...
biela masih ingt sebelum cuti bln 5 thn 2010 time tu sekolah biela mengadakan majlis tapi biela dah xingat majlis ape pada masa tu biela sempat berbual pnjng dgn arwah dan masa itu sempat jugala biela tegur arwah ..adakah arwah sakit??dan angah cakap x kerana masa tu biela tgk angah dah lain muka pucat macm orng  kurang sihatla...tula saat-saat akhir biela jumpa dia...




biela tujukan lagu ini khas  tuk angah insan yg biela sayang sesgt,..
                                         telah tiba saat waktu kau tinggalkan kami 
kerana takdir yg maha esa telah menetapkan 
sedih rasanya hati ini bila mngenangkan kau sahabtku kau teman sejati
tulus ikhlsmu luhur budimu tiada pengganti
senyum tawamu dan juga katamu mnghiburkan kami memori indah kita bersama terus  bersemadi kau sahabatku kau teman sejati telah ditakdirkan kau prgi disaat kau masih diprlukan tuhan msh  menyyangi dirimu ku pasrah keatas  kehendak yg esa                                                 
ma arwah ada citer tentang angah sebelum angah pergi dia sempat lagi bergurau senda dgn ma,abah,adik beradiknya lepas tu dia pon cakap abah ,ma angah ase angah dah nak pergi dah nie...ma ,bah angah mntak maaf dan sampaikan maaf angah pada kawan-kawan angah...pada saat itu ma arwah xcaye dan cakap pada angah jgnla ckap mcm 2 angah xkan tgglkan ma ngn abhnya..tapi arwah tetap berkata angah akn pergi ma disaat dia nak pergi arwah memanggal aabah dan memeganag tgn abah arwah tanpa berkata-kata dia hnya brkata melalui mata dan telah itu dia pon pergi tuk selam-lamanya...dan pada ari raya thn lps biela,aizah dan family arwah pergi melawat kubur arwah ketika sampai sana hatiku sdh sekali dan teramat-amat sayu dan hatiku berkata lagi angah maafkan biela kerana xsmpat jenguk angah masa angah sakit biela menyesal sekali..angah ketahuila biela termat-amt rindu dgn gelak ketawa angah..angah biela sayang angah sangat-sangat biela mntak maaf jikalau biela membuatkan angah terasa hati dan ketahuila angah biela telah memaafkan angh ..angah biela rindu sesangt pada angah...rinduuuuuuuuuuuuuuuuuuuu sesngat..

barula biela ketahui persoalan biela selama ini dgn sikap angah sbelm arwah sakit dalm beberapa bulan angh ada menghantr mesj kat biela dgn mnyatakan angh mntak maaf kat biela sesngt,angah sayang biela ,kawan selama-lamanya...kerap jugakla angah mesej kat biela sblm dia jatuh sakit rupa-rupanya itula petandanya ..bahawasanya arwah mcm tahu-tahu je yg arwah xakn hidup lama lagi....terjawabla segala persoalan ....
angah you're always in my mind...misz u....Al-FATIHAH tuk arwah...semoga angah disamping orng 2 yg beriman
tula gambar arwah yg betul-betul kat jari biela tu..sorila x jelas mana gambar dia.


3 comments:

Zue Cancer said...

sy follow awak....rajin2 berblogging ok..mai singgah :)

http://onlymezue.blogspot.com/2011/03/al-fatihaharwah-pergi-meninggalkan-aku.html

Biela Yusoff.. said...

emm..ok tq sudi follow biela

LindaRahim said...

Al-fatihah untuk arwah...